שיעור בכימיה

 שנה טובה מותג יקר הגיע הזמן להתעורר. כבר כמה שנים  שכל לקוח שלך הוא לא רק לקוח שלך. הוא גם בנאדם שכבר הבין שרוב עמיתך לענף השיווק והפרסום רואים אותו כמספר, כסטטיסטיקה, כסטראוטיפ, כקבוצת גיל, כנתון סוציו אקונומי.

 

והוא לא אוהב את זה.

 

הוא רגיל, כמו בנאדם שמתייחסים אליו כבנאדם. כן יש לו חלומות ומאווים וחשקים. אבל הוא לא מדבר עליהם עם כל אחד. בטח שלא איתך שמנצל את חוכמת השיווק שלך שמפענחת חלומות ומשאלות בסיטונות ואז הם מוקרנים כאילו להכעיס (אתה חושב שזה מפתה) מעל מסך הטלויזיה או שלט החוצות או מבצע בפייסבוק.

 

רד מזה.

 

תתנהג כמו בנאדם שרוצה להכיר אנשים אחרים. מחפש את קירבתם. הרי אתה בסוף היום לא רק מכונה. הרי מאחורי הלוגו שלך יש אנשים. הם ואתה יודעים שיחסים טובים בין בני אדם בנויים על כימיה.

 

צור כימיה. כי במידה ותיצור אותה כראוי, בצניעות, ללא התלהמות, בטבעיות תקבל הרבה יותר מסתם לקוח. תקבל, כמו שנהוג לומר בשיווקית מדוברת, all in one או one stop shop. תקבל בנאדם (לקוח במקרה הרע, וחבר במקרה הטוב) שיתפקד גם כמחלקת הפיתוח והמחקר שלך, גם כמשרד המיתוג שלך, גם כמשרד הפרסום שלך, גם כמשרד יחסי הציבור שלך וגם כמשרד קידום המכירות שלך.

 

נא להתנהג בהתאם.

 

רמז. כימיה נוצרת רק מחוויה אמיתית, כלומר ממעשים. לא מדיבורים. במקרה של בני אדם יש גם שפת גוף. במקרה של מותגים, ובכן, זה עוד לא ברור. מה שברור הוא ששפת המותג הממוצע עד כה, שכללה צבע, לוגו וגרפיקה יפה, אינה מספקת עוד. 

 

עופר גולן